news and trends

Blog pashokje kledingwinkel

BLOG: pashokje in the spotlights

Eerlijk is eerlijk, ik verafschuw paskamers. Ik doe niet aan passen: ik koop al mijn kleding op de gok. Alleen al de rij vind ik een verschrikking. En dan heb ik nog niets gezegd over de onfrisse geuren die er Meer

Blog stop-power etalage

BLOG: Het belang van stop-power etalages

Eens, jouw winkel moet direct bij de klant opvallen. De etalage is in deze het ‘hart’ van je concept en bepaald in zeven seconden of een passant een klant wordt. Of bij de buren naar binnenloopt. Maar ook op de Meer

duurzame productie mode

Duurzame productie in 21 stappen

In Zuid Afrika is een lovenswaardig educatieproject opgezet om fashion designers de ins en outs van duurzaam produceren bij te brengen.  Op FashionUnited.com is te lezen dat de Zuid-Afrikaanse ‘Kwa-Zulu Natal (KZN) Fashion Council‘ binnenkort een programma lanceert dat designers Meer

BLOG: Meet Visual Movement

Esther Caron (33) en Roos van Zanten (27) zijn het duo achter Visual Movement: hét bureau voor retail advies. Met hun hands-on  mentaliteit, no-nonsense aanpak en op basis van scherpe adviezen én creatieve ideeën bieden zij retailers de nodige hulp. Meer

Offline podium voor bloggers

Modebloggers die online inzicht geven in de laatste trends krijgen nu ook een plek in het offline medialandschap. Fashionista Magazine, een uitgave van Sanoma,  gaat het magazine ‘Blogazine’ uitgeven. Hoewel steeds meer magazines het moeten afleggen tegen de moordende online Meer

Nederlander kleedt niet graag om

De belangrijkste eisen die de gemiddelde Nederlander aan zijn kledingstukken stelt zijn: flexibliteit en multifuncionaliteit. Trendgevoeligheid en het productieland schijnen nauwelijks invloed te hebben op het aankoopgedrag van de consument. Constantin-Felix von Maltzahn(30) promoveerde deze maand op het gebied van Meer

Scoren met klantvriendelijke sale

De promotiedruk binnen de moderetail is ongekend hoog en de volumes staan onder serieuze druk. Toch geeft de uitverkoop de retailer ook in deze tijden mogelijkheden om de consument over de streep te trekken. De consument geeft immers aan (extra) Meer

BLOG: Winkelbeleving anno 2013

Feit: de consument van nu heeft hoge eisen en een drukke agenda. Winkelen moet met name relevant zijn en als het even kan weer een feestje worden. Aan de retailer de taak om de slingers op te hangen. Maar hoe Meer

Pagina 3 van 3123