news and trends

duurzame-kleding-productie

Interview: In gesprek met MADE-BY

De krantenkoppen kan ik inmiddels dromen: ‘’Duurzame mode maakt opmars’’. Zelfs de crisis houdt deze ontwikkeling dus niet tegen. De mode-industrie (en zo ook de consument) is zich er steeds meer van bewust dat een omschakeling naar duurzaam gemaakte kleding Meer

kleding-verkoop-fabriek

Compensatiegesprek krijgt vervolg

De volledige compensatie voor de slachtoffers van de rampen in de kledingfabrieken in Bangladesh laat nog even op zich wachten. Tijdens een bijeenkomst in Genève, Zwitserland kwamen bedrijven als C&A en Primark op 11 en 12 september bij elkaar om Meer

verantwoord-geproduceerd

Duurzaam shoppen scoort slecht

Terwijl iedereen de mond vol heeft van duurzaamheid en er steeds meer fantastische initiatieven voorbij komen, is de consument er nog altijd minder druk mee. Slechts 2% van de Nederlandse vrouwen laat ‘verantwoord geproduceerd’ een rol spelen in het aankoopproces Meer

and-other-stories-visual-merchandiser

Blog: het nieuwe Visual Merchandising

Als je mij een paar maanden geleden had gevraagd wat Visual Merchandising precies inhield, had ik je met m’n grote koalabeer-ogen vragend aangekeken. Oké, een tikkeltje overdreven… Want ik weet dat het fenomeen te maken heeft met een logische en Meer

luisteren-naar-klanten

BLOG: luister naar en leer van je klant

Wist je dat: klantenparticipatie het toverwoord van nu is? Engagement, de mate waarin een consument creëert en deel uitmaakt van een merk – in dit geval een winkel, is hotter dan hot. Niet gek, want als ik invloed zou kunnen Meer

mode-tv-kinderen

EO maakt mode-tv voor kinderen

De EO wil hergebruik van kleding hip maken onder kinderen. In 2014 zendt de Evangelische Omroep daarom het nieuwe ‘Hip voor Nop’ uit. De duurzaamheidstrend is ook in de fashionbranche nauwelijks meer te ontkennen. Nu valt of staat de inbedding Meer

opening-topshop-bijenkorf

Topshop probeert het opnieuw

Fashion addicts tellen af: over een kleine week vestigt de populaire Britse retailer Topshop zich opnieuw in Nederland. In De Bijenkorf in Amsterdam komen twee shop-in-shops: een voor de vrouw, een voor de man. Het is te hopen dat de Meer

Verantwoord-eten-retail

BLOG: de bewuste consument

Steeds meer consumenten kopen bewust, de één vindt sociale omstandigheden voor makers belangrijk, de ander koopt puur en alleen biologische producten – terwijl de volgende valt voor de charmes van de nieuwste en- zuinigste materialen. Oeps, ik herken mezelf hier Meer

retail-winkelinrichting-visual-movement

BLOG: Succesvol zintuigen prikkelen

Oké, ik ben een luxe poes, ik ben gevoelig voor aandacht en trek mij van niets of niemand wat aan. Zo ook tijdens een dagje shoppen… Een één op één benadering in de winkel, een aardige jongen achter de kassa Meer

clicks-versus-bricks

Amazon investeert in mode

Amazon lijkt zich in toenemende mate te richten op fashion. Emerce.nl weet te vertellen dat het Amerikaanse e-commercebedrijf wereldwijd al flink wat vacatures open heeft staan voor onder meer Amazon Fashion en Amazon Softlines. In Luxemburg wordt gevraagd om specialisten Meer

mannen-geven-meer-uit

Mannen geven meer geld uit

Fashion-retailers zouden hun pijlen in de toekomst misschien meer moeten richten op de man. Uit Brits onderzoek van Intel blijkt namelijk dat de Engelse man meer uitgeeft aan mode (schoenen in dit geval) dan de vrouw. De vrouw wordt door Meer

blog-how-to-beat-online

BLOG: How to beat online aanbieders

Confession, elke avond struin ik minimaal twee uur het internet af op zoek naar nieuwe fashion finds,  woon wannahaves en zoveel meer. Verslaafd? Lichtelijk. En waarom? Omdat het gemakkelijk is, het veel tijd/gesjouw scheelt én ik geen akelige bemoeienis ervaar Meer

Pagina 2 van 3123