mannen-geven-meer-uit

Mannen geven meer geld uit

Fashion-retailers zouden hun pijlen in de toekomst misschien meer moeten richten op de man. Uit Brits onderzoek van Intel blijkt namelijk dat de Engelse man meer uitgeeft aan mode (schoenen in dit geval) dan de vrouw.

De vrouw wordt door menigeen gezien als ‘big spender’ als het aankomt op modeaankopen. Verrassend genoeg  lijkt de man, die goed is voor een hogere kassa-aanslag, een inhaalslag te maken. In elk geval als het om schoenen gaat. In Engeland trekken ze die conclusie op basis van een onderzoek dat de gemiddelde uitgaven van jonge Britse mannen aan schoenen in kaart bracht.

15% meer
Mannen tussen de 16 en 24 blijken gemiddeld 15% meer uit te geven aan schoenen dan hun vrouwelijke equivalenten. In de categorie 25 tot 34 jaar wordt het  verschil kleiner, maar geven mannen nog altijd een paar pond meer uit op jaarbasis dan vrouwen: omgerekend respectievelijk zo’n € 208,60 tegenover € 200,30. Overigens is niet bekend om hoeveel paar schoenen het gaat. Het ligt voor de hand te denken dat mannen minder vaak (maar duurdere) schoenen kopen en vrouwen meer schoenen kopen, maar daar per paar minder voor betalen.