mode-tv-kinderen

EO maakt mode-tv voor kinderen

De EO wil hergebruik van kleding hip maken onder kinderen. In 2014 zendt de Evangelische Omroep daarom het nieuwe ‘Hip voor Nop’ uit.

De duurzaamheidstrend is ook in de fashionbranche nauwelijks meer te ontkennen. Nu valt of staat de inbedding van het begrip duurzaamheid met bewustwording bij de consument. En de daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, dachten ze vast bij de EO. De omroep komt met een mode-programma, speciaal voor kinderen. In Hip voor Nop worden twee vriendinnen (13-15 jaar) aan een nieuwe look geholpen met behulp van sterrenstylisten. Zoals de titel van het programma al verraadt, mag het echter niets kosten. Het draait allemaal om ‘restylen, hergebruiken en ruilen’. Op de catwalk tonen de vriendinnen uiteindelijk in bijzijn van vrienden en vriendinnen hun nieuwe look.

Swapping
Met dit programma zegt de EO de duurzaamheid van kleding te willen bevorderen. Per jaar wordt er in Nederland meer dan 100 miljoen kilo aan textiel weggegooid, waarvan een groot deel nog prima bruikbaar is. De EO wil laten zien dat recyclen vooral ook leuk is en zegt in te spelen op het populaire fenomeen ‘swapping’, waarbij er speciale feestjes voor kledingruil worden georganiseerd. De EO kondigde het programma eerder deze maand aan in een persbericht, maar het duurt nog even voor het op tv te zien is. In de voorjaarsvakantie van 2014 wordt Hip voor Nop uitgezonden.