news and trends

online shopping

Naakt shoppen met de feestdagen

Waarom online winkelen zo fijn is? Nou omdat je dat in je pyjama kan doen. Of in je ondergoed. Of helemaal naakt. Verbaasd? Uit mondiaal onderzoek van betaaloplossingaanbieder PayPal vormt dit gezamenlijk voor 60% de belangrijkste reden om online te Meer

saint basics

INTERVIEW: schoon ondergoed zit beter

Wie ‘Duurzaamste merken van Nederland’ zegt, zal al gauw een rits grote a-merken opnoemen. Toch is het enige modemerk dat al twee jaar op rij in de Top 10 is doorgedrongen een relatief kleine speler: Saint Basics. Niet zo gek Meer

katoenplant

INTERVIEW: 100% duurzaam moet kunnen

Kuyichi is in de denim-markt een relatief kleine speler. Als er gekeken wordt naar duurzame merken is dit modelabel– oorspronkelijk opgericht door Solidaridad – echter een van de grotere. Mooie producten neerzetten, op een zo duurzaam mogelijk geproduceerde manier. Dat Meer

marktkraam

BLOG: Marktkooplui VM’ers pur sang

De markt…van alle markten thuis! Jaja, als klein meisje keek ik iedere zaterdagochtend, aan de hand van mams, mijn ogen uit op de Edese markt. Het was er ouderwets gezellig, er hing een ons-kent-ons sfeer en ik maakte standaard met Meer

duurzame-mode

Interview: “Een t-shirt van vijf euro kan niet”

Duurzaamheid en de modebranche gaan steeds beter samen. Maar waar de industrie er steeds meer prioriteit aan geeft, lijkt de consument zich weinig voor duurzaamheid te interesseren. Het blijkt een van de minst belangrijke aspecten tijdens het aankoopproces te zijn. Meer

top10-instagram

Modemerken scoren enorm op Instagram

Het Amerikaanse bedrijf Nitrogram 50 houdt de statistieken bij van de online Photo sharing-app Instagram. Uit de actuele rankings blijkt dat de Top 10 wordt gedomineerd door modemerken. Instagram (sinds vorig jaar overgenomen door Facebook, red.) heeft sinds de oprichting Meer

kleding_kiezen

BLOG: Last van keuzestress

Keuzes maken is alledaagse kost. In mijn geval begint het zodra ik met een handdoek op mijn hoofd voor m’n kledingkast sta. Want, wat moet ik aan… Ik haal standaard heel de kast overhoop, ik kleed mij minstens drie keer Meer

fysieke-retailer

Vijf kansen om mee te liften op groei online

De Rabobank heeft deze maand een thema-update uitgebracht over Online Retail. De vraag hoe fysieke retailers kunnen inspelen op de ontwikkeling van online staat centraal. Visual Movement zet de kansen voor fysieke non-food retailers op een rij. In welke mate Meer

concept-store-fietsen

BLOG: Ode aan de conceptstore

Conceptstores zijn winkels die zich karakteriseren door een bijzondere mix van merken en producten. Ik kan echt geen genoeg van ze krijgen. In elke conceptstore waar ik – negen van de tien keer vrolijk – naar binnen huppel, ervaar ik Meer

duurzame-kleding-verkoop

C&A koploper in biologisch katoen

C&A heeft H&M verstoten als koploper in het gebruik van biologisch gecertificeerd katoen. In 2010 en 2011 kwam de Zweedse retailer nog als winnaar uit de bus. Dat blijkt uit het meest recente Organic Cotton Market Report van Textile Exchange. Meer

vintage-kleding-verkoop

BLOG: De weg naar een unieke winkelidentiteit

Uniek. Heus, je wilt het zijn. Maar hoe onderscheidt een winkel zich? Denk: nieuwe concepten, nieuwe formules (?). Eenvoudig gezegd, maar moeilijk gedaan. Als ik naar mezelf kijk, zie ik winkelen net als een speurtocht. Als ik door een winkelstraat/-centrum Meer

visual-merchandiser-roos

Een kijkje in de kast van Roos van Zanten

Moderetailer Trade Studio uit Haarlem kijkt maandelijks in de kast van verschillende mode-experts. Deze maand was het de beurt aan onze eigen Roos van Zanten van Visual Movement. Roos heeft de afgelopen jaren als freelancer een aantal winkels in Haarlem Meer

Pagina 1 van 3123