Het totaalpakket voor name it

Name it is een onderdeel van het Deense modebedrijf Bestseller, waartoe ook merken als Jack en Jones, Vero Moda, Only en Villa behoren. Voor Name it worden alle krachten van Visual Movement gebundeld om de klant een totaalpakket aan te bieden. Retail-training en visual merchandising staan centraal.

Visual Movement zal Name it minimaal een jaar ondersteunen en begeleiden. De eerste resultaten van onze inspanningen zijn al duidelijk zichtbaar: "In september 2013 behaalden we een verkoopindex van maar liefst 139", aldus André van de Visse, directeur van DP Retail, Partner van name it (een kinderkledingmerk van Bestseller). Name it laat zich inspireren door kinderen. Al sinds 1986 voorziet Name it families over de hele wereld van kleurrijke, aantrekkelijk geprijsde kwaliteitskleding voor kinderen. De collectie is geïnspireerd door kinderen als het gaat om de thema’s duurzaamheid, vriendschap, creativiteit, gezondheid & sport en dierenwelzijn. Visual Movement heeft voor Name-it een totaalpakket samengesteld. We kijken voornamelijk naar optimalisatie van de organisatiestructuur en visual merchandising. De organisatorische kant wordt aangepakt in de vorm van retailtrainingen. Effectiviteit is hier hét keyword! Zowel de shopmanagers en regiomanager als de ondernemer worden getraind. Alle processen worden daarbij tegen het licht gehouden. Het visual merchandising-traject bestaat uit 6 inkoopdagen en het regelmatig bezoeken van zes winkels onze opdrachtgever. Een belangrijke mix van cijfers en visuele uitstraling vormen de basis voor de winkeltrainingen. Visual merchandising begint bij de juiste inkoop en bijsturing gedurende het seizoen. Daarnaast kijken we naar de commerciële waarde van visual merchandising in de organisatie: Hangt het juiste artikel op de juiste plek? Klopt het setsgewijs? Klopt de voorraad? Wordt de collectie ‘schoongehouden’?