De heropening van Name it Enschede

Voor Name it, onderdeel van het Deense modebedrijf Bestseller, kan Visual Movement haar expertise op verschillende vlakken combineren. Naast retail-trainingen in alle lagen van de organisatie en visual merchandising op de winkelvloer begeleidt Visual Movement het zusterbedrijf van onder meer Vero Moda, Only en Jack&Jones ook tijdens (her)openingen.

Het filiaal van Name it in Enschede werd na vijf jaar te klein voor de retailer. Op 29 augustus opende Name it zodoende een gloednieuwe winkel, met een vvo dat twee keer zo groot is, in het winkelcentrum van de Klanderij in Enschede. Een goede zet, die van begin af aan renderend bleek; de kledingwinkel scoorde de hoogste omzet ooit tijdens een winkelopening in de geschiedenis van Name it. De heropening van de winkel was een uitgelezen kans om alle processen te optimaliseren en de collectie uit te breiden. Visual Movement bood ondersteuning bij al deze zaken. Dat houdt in dat we advies hebben gegeven op inkoopniveau voor deze nieuwe, grotere winkel. Daarnaast hebben we de goederenstromen in kaart gebracht en een logische planning voor binnenkomst van goederen gemaakt. De visual merchandsing en een verkooptraining voor het personeel hebben we volledig afgestemd op het nieuwe concept van Name it. In dit totaalpakket voor Name it hebben we kunnen laten zien waar we goed in zijn: met kennis en kunde creatieve en commerciële belangen op elkaar laten aansluiten.